Liebe Folkwängler:innen,
im AStA-Newsletter bekommt ihr wieder alles Wichtige, Neue und Interessante in einer handlichen Mail zusammengepackt.
|
Sprechzeiten könnt ihr jederzeit per Mail unter asta@folkwang-uni.de vereinbaren. Unsere AStA-Koordinatorin Iris Pfleging findet ihr am Campus Werden in Raum N 109. Ihr erreicht sie montags bis donnerstags zwischen 10 und 13 Uhr (in den Semesterferien dienstags bis donnerstags zwischen 10 und 13 Uhr) telefonisch unter +49 (0) 201_4903-301.
|
Mitbestimmen Unsere nächste AStA-Sitzung findet Anfang des neuen Semesters statt. Wir halten euch auf dem Laufenden. Für eine Teilnahme per Zoom könnt ihr euch per Mail an unser Öffentlichkeitsreferat wenden.
|
Wir wünschen euch ein schönes Semester. Bleibt gesund. Bis bald! ♥
|
Rund ums Studium: freie Stellen im AStA// AStA-Veranstaltungsnewsletter // Hilfe für Studierende aus der Ukraine // Folkwang Blackboard
|
Aus dem Gesundheitsreferat: Kontakt bei gesundheitlichen Problemen und Präventionsfragen // Kontakt Vertrauensperson bei Stress, Sorgen und emotionalen Problemen
|
Stellenbörse: freie Stellen im AStA // Studentische*r Mitarbeiter*in für Kultur, Publikum und Begeisterung (w:m:d) // Stellenausschreibung Social Media Manager:in SHMF // Ausschreibungen für Praktika: Mozartfest Würzburg // SHMF 2025 Ausschreibungen Saisonjobs // Stellenangebot für Studierende in der Onlineredaktion // Violine- & Klavierspieler*innen für Dreamlight Concerts // Künstlerbetreuung 2025 KFR // KonzertmeisterIn für Kammerorchester gesucht
|
Externes: studiobühneköln: Festival-Open Call // Bewerbungsstart Orchesterakademie Ski und Musik 2025 // Fulbright-Sommerprogramme in den USA 2025 // colluvio Chamber Music Academy + International Concert Tour 2025
|
LAST CALL: Mo’s Rezepte
|
freie Stellen im AStA
|
Liebe Alle, wir haben eine spannende Stelle ausgeschrieben: Das Gesundheitsreferat ist Ansprechperson zu Fragen rund um das Thema Gesundheit. Es sorgt dafür, dass alle Studis gesund studieren und ins Berufsleben starten und organisiert Veranstaltungen gemeinsam mit spannende Partner:innen wie der TK oder der AG Künstler:innengesundheit. Klickt euch rein. Wir freuen uns auf euch! 🧡
|
Veranstaltungsnewsletter
|
Hey Folks! Ihr wollt eine Veranstaltung bewerben? Schickt uns alle Daten asta-oeffentlichkeitsarbeit@folkwang-uni.de damit sie im Verteiler landen. Wir versenden unseren Veranstaltungsnewsletter „Folkwang – Was geht?“ aller zwei Wochen, sodass ihr immer einen Plan habt, wo was geht. Einsendefrist sind die Freitage vor dem ersten und dritten Montag im Monat. Euer AStA 🧡
|
Hilfe für Studierende aus der Ukraine
|
Für alle, die Studierenden aus der Ukraine helfen wollen, aber nicht wissen, wie sie das alleine tun können und sich gerne mit anderen Studierenden aus ganz Deutschland vernetzen möchten, um über Studierende aus der Ukraine nachzudenken und ihnen konkret zu helfen: Es gibt eine Gruppe „STUDENTEN FÜR UKRAINE“, die sich genau mit diesen Fragen beschäftigt. Initiiert vom fzs (freier zusammenschluss der studierendenschaften): Telegram Link
|
Folkwang Blackboard
|
Am digitalen schwarzen Brett der Folkwang findet ihr immer wieder Wohnungsanzeigen, interessante Gegenstände zum Kauf oder Verkauf, Jobanzeigen etc. Schaut hier vorbei und postet selbst.
|
|
Solltest Du akute gesundheitliche Probleme, auf der Suche nach künstler:innenspezifischen Ärztinnen oder Therapeut:innen sein oder Interesse an Prävention haben,
|
Sollte es Dir emotional schlecht gehen, solltest Du viel Stress und Sorgen haben,
|
Liebe Alle, im AStA ist eine spannende Stelle zu besetzen. Schaut mal oben im Newsletter vorbei. Es gibt eine Aufwandsentschädigung :-)
|
Studentische*r Mitarbeiter*in für Kultur, Publikum und Begeisterung (w:m:d)
|
Du bewegst dich in der Kölner Kulturlandschaft, findest Programm und Publikum aber nicht divers genug und erkennst immer wieder Barrieren? Du hast Lust an neuen und kreativen Vermittlungskonzepten mitzuwirken und Kooperationen zwischen einzelnen Kulturakteur*innen zu knüpfen? Du arbeitest gerne im Team und möchtest Dinge ins Rollen zu bringen, ohne genau zu wissen, wohin die Reise führt? Dafür bist zu bereit, Recherchen durchzuführen, Kritik zu üben, mit Menschen zu sprechen und Workshops zu entwickeln?
Für den Aufbau einer Organisationsstruktur und der Konzeption unseres Audience Development-Vorhabens „Studio Audience“ im ArtAsyl e. V. suchen wir eine Wissenschaftliche/Studentische Hilfskraft mit eigenen Perspektiven auf Kultur und Teilhabe. Die Ausschreibung richtet sich an Studierende geistes- und kulturwissenschaftlicher Fächer, im Master oder höherem Bachelor-Semester. Wenn du bislang eher langsam studiert hast, ist das für uns kein Problem; ganz im Gegenteil. Wir sind offen für diverse Werdegänge.
Wir bieten Maßgebliche Mitarbeit beim Aufbau und der Profilbildung einer neuen Organisationsstruktur Einblick in die Kunst- und Kulturszene Kölns und Nordrhein-Westfalens, auch hinter die Kulissen Kontakte zu Akteur*innen der Kulturszene, Expert*innen auf dem Gebiet des Diversity-Managements, Kulturelle Teilhabe und Awareness-Arbeit Die Möglichkeit Dich persönlich weiterzuentwickeln, zu lernen und zu spezialisieren Kollegiale Zusammenarbeit in einem jungen Team, in kreativer Atmosphäre Flexibilität bei Arbeitszeit und Homeoffice Ein Bruttogehalt in Höhe von 500-700 € in Abhängigkeit von der Anzahl an Wochenstunden Diese Soft-Skills sind hilfreich für die Stelle Neugier und Kreativität Interesse an Kulturveranstaltungen Eigeninitiative und Selbstständigkeit Sorgfalt Flexibilität Das ist Dein Einsatzgebiet Du unterstützt unsere Programmleitung beim Aufbau einer gemeinnützigen Beratungsstelle für Publikumsentwicklung und Diversifizierung. Das heißt, du solltest Interesse an neuen Prozessen mitbringen, aber auch flexibel für unfertige Strukturen sein. Du hilfst mit bei der Konzeption und Durchführung von Workshops, Tagungen und Modellprojekten. Das heißt, du solltest gerne recherchieren, kommunizieren und kritisch hinterfragen, aber auch mal Tage einplanen, an denen nur ausgedruckt, abgeheftet und eingekauft wird. Du recherchierst Projekte, sichtest Forschungsliteratur und führst Befragungen durch. Das heißt, du solltest ein großer Fan von Listen sein und gerne in Kontakt mit Menschen treten. Du unterstützt das Team bei der Redaktion von Website, Newsletter und Social Media. Das heißt, du solltest entweder schon mit Website-Backends, Mailing- und Designtools vertraut sein oder bereit, dich einzuarbeiten Die Stelle ist etwas für dich, wenn du Lust hast, dich mit vollem Elan einzubringen, mit eigenen Ideen, Tatendrang und Wissbegierde. Du denkst mit, suchst dir Herausforderungen und probierst aus, was du noch nicht kannst. Fehler machen gehört natürlich auch dazu. Wir suchen keine fertige Fachkraft, sondern jemanden mit Lust aufs Lernen und Spaß an Kunst und Kultur.
Bewirb dich per E-Mail mit Lebenslauf und einem kurzen Motivationsschreiben (Eine PDF-Datei) an anna.doebbelin@artasyl.de. Erzähl uns davon, welches Kulturformat (Ausstellung, Konzert oder etwas ganz anderes) dich zuletzt am meisten begeistert hat und warum. Die Bewerbungsfrist endet am 31.01.2025. Frühester Einstellungsbeginn ist am 15.02.2025, späterer Einstieg nach Absprache möglich. Es handelt sich um eine Werkstudent*innen oder Minijob-Stelle mit einem Umfang von 8-12 Stunden pro Woche. Inklusion und Integration sind uns ein besonderes Anliegen. Bewerbungen von Menschen mit diversen Hintergründen werden ausdrücklich begrüßt! Ein großes Plus (aber kein Muss) ist die Kenntnis einer nicht-europäischen Fremdsprache. Unsere Büro-Räumlichkeiten in der Kölner Innenstadt sind nicht barrierefrei. Der Zugang erfolgt über eine dreistufige Treppe, die Toiletten sind ebenfalls nicht barrierefrei. Zur Ausschreibung
|
Stellenausschreibung Social Media Manager:in SHMF
|
Ausschreibungen für Praktika: Mozartfest Würzburg
|
SHMF 2025 Ausschreibungen Saisonjobs
|
Stellenangebot für Studierende in der Onlineredaktion
|
Liebes AStA-Team, wir suchen eine*n Studentische*n Beschäftigte*n für unsere Webredaktion (EG 3 TV-L) in der Stabsstelle Hochschulkommunikation in Teilzeit mit 5 Stunden/Woche und befristet bis zum 31.12.2025. https://stellen.folkwang-uni.de/jobposting/662a1637727686157574c140f5fc09bb645cc66f Ich würde mich freuen, wenn Sie die Ausschreibung an mögliche Interessierte weiterleiten könnten, ich brauche eine gute Unterstützung 😊 Merci und liebe Grüße Corinna Potysch
|
Violine- & Klavierspieler*innen für Dreamlight Concerts
|
Sehr geehrte Damen und Herren,
mein Name ist Can Demir, und ich vertrete Dreamlight Labs, eine Livemusik-Entertainment-Firma, die europaweit Konzerte organisiert. Unsere Hauptkonzertreihe, Dreamlight Concerts, präsentiert die schönsten Titel aus diversen Animes. Darüber hinaus führen wir Musik aus Serien wie Arcane und Avatar – Der Herr der Elemente auf. Für kommende Events sind wir auf der Suche nach talentierten Violine- und Klavierspielerinnen, die unser Team als Freelancer verstärken möchten. Wir bieten die Möglichkeit, an einzigartigen, professionell organisierten Konzerten teilzunehmen, die sowohl Musikerinnen als auch unser Publikum begeistern.
Was wir suchen: * Violine- und Klavierspieler*innen, die mit Leidenschaft und Können auftreten. * Künstler*innen, die flexibel und offen sind, an einzelnen oder mehreren Events mitzuwirken. Was wir bieten: * Eine spannende Plattform für kreative Zusammenarbeit. * Faire Vergütung (Details im ersten Online-Meeting). Bewerbung: Bitte senden Sie Ihre Bewerbung an contact@dreamlight-labs.com. Wir bitten um ein kurzes Anschreiben sowie ein Vorstellungsvideo (ca. 30 Sekunden bis eine Minute), in dem Sie sich und Ihr Können präsentieren. Wir freuen uns auf zahlreiche Bewerbungen und darauf, mit Ihnen gemeinsam atemberaubende Konzertmomente zu schaffen.
Mit freundlichen Grüßen, Can Demir Dreamlight Labs E-Mail: contact@dreamlight-labs.com Website: dreamlight-labs.com
|
Künstlerbetreuung 2025 KFR
|
KonzertmeisterIn für Kammerorchester gesucht
|
Guten Tag zusammen, Wir, das Collegium Musicum Ratingen, sind auf der Suche nach einer oder einem neuen Konzertmeister (Violine) für unser Kammerorchester. Wir sind ein reines Streichensemble, als Verein aufgestellt, proben wöchentlich und geben mind. 2 Konzerte im Jahr. Oftmals auch mit professionellen Solisten und Bläsern. Sicherlich wäre das Engagement auch für Studierende interessant, da wir auch offen für solistische Projekte wären. Könnten Sie unser Anliegen in ihren Newsletter aufnehmen? Für weitere Fragen stehe ich gerne per Email zur Verfügung oder telefonisch unter 015111813892. Vielen Dank im Voraus für die Unterstützung. Viele Grüße und eine gute Woche, Kirsten Wach
|
MUSICAL COMPETITION PRIZE ERIC SERRA
|
Hello Musician Friends, Hello to the German Conservatories and music schools,
As every year, the original music video clip competition will take place on September 12, 13, and 14, 2025 in Cavalaire, France, as part of the PASSION MEDITERRANEE Festival. It is the ERIC SERRA PRIZE. For those wishing to participate in this competition, it consists, as every year, of creating an original music on a 4-minute clip imposed on all candidates. All the information on this competition is on the site: www.lamerenmusique.com The opening of registrations will take place on May 1, 2025. The closing of registrations: August 15, 2025. You will find on the side : The required clip, the competition rules, the registration form, the jury. The five best original compositions on the imposed clip will be selected by a jury of musicians and professional film producers chaired by Eric SERRA. These five nominees will be invited during the festival on September 12, 13, and 14, 2025, all expenses paid in Cavalaire. They will present their compositions on September 12 on a podium equipped with a giant screen in front of a large audience in the presence of the Jury who will determine the final winner of the competition. On Saturday, September 13, Eric SERRA in person and Mr. Philippe Léonelli, Mayor of Cavalaire, in the presence of a large audience, will present the ERIC SERRA Grand Prize trophy and a check for 1000 Euros to the author of the best original composition. Last year we had about fifty candidates as well as many conservatories from all over Europe. The 2024 Eric SERRA Grand Prize was awarded to Damien CESBRON from the FRIBOURG Conservatory of Music in Switzerland. Musicians, come in large numbers to participate in this unique and original musical competition. The Festival committee sends you its best wishes for 2025. Christian PETRON, and Alexandra POMARET Organisation Festival Comitee prixericserra@gmail.com
|
studiobühneköln: Festival-Open Call
|
Bewerbungsstart Orchesterakademie Ski und Musik 2025
|
Liebe Musiker:innen,
es ist wieder soweit: Vom 15.-29.03.2024 findet in Melag (Südtirol/ Italien, am Reschenpass) die nächste Orchesterakademie „Ski und Musik“ statt. „Ski und Musik“ verbindet das Erarbeiten eines sinfonischen Konzertprogramms mit einem Wintersporturlaub in Südtirol. Unter der Leitung des Dirigenten Riley Court-Wood stehen diesmal auf dem Programm: Carl Maria von Weber – Ouvertüre zur Oper „Der Freischütz“ Wolfgang Amadeus Mozart – Hornkonzert Nr. 3 in Es-Dur, KV 447 Robert Schumann – 3. Sinfonie, „Rheinische“, op. 97 Solistin: Christiane Hultsch Zur Teilnahme eingeladen sind bergbegeisterte Musiker:innen aus Universitäts-, Hochschul- und Amateurorchestern, Musikstudierende und sonstige versierte Laien mit ausreichender Instrumental- und Orchestererfahrung. Ski fahren ist keine Teilnahmebedingung:Auch bergaffine Musiker:innen, die gar nicht Ski fahren, oder das Ski fahren lernen wollen, sind herzlich willkommen. Zum Ablauf: Tageweise wechseln sich Proben- und Skitage ab. An den Skitagen fahren viele Teilnehmende Ski im Skigebiet Schöneben, andere bevorzugen z.B. Langlaufen, Skitouren, Schlittenfahren oder Wandern. Für absolute Anfänger wird ein kostenfreier Skikurs angeboten. Die Abende bieten Raum für Spiele, Yoga oder Kammermusik. Traditionell gehört zur Fahrt auch ein freier Tag, ein Hüttenabend und die ein oder andere Feuerzangenbowle. Am Ende der zwei Wochen spielen wir zwei Konzerte in Glurns und Reschen. Die Teilnahmegebühr für zwei Wochen Orchesterakademie inklusive Vollverpflegung und Übernachtungen beträgt 750-950€ (je nach finanzieller Möglichkeit), dazu kommen Kosten für die Anreise und ggf. Gebühren für Skipass und Skileihe. Wer Interesse hat, kann sich über Instagram (@skiundmusik) oder unsere Homepage www.skiundmusik.de näher informieren. Das Anmeldeformular findet ihr ebenfalls über unsere Homepage; frühe Anmeldungen werden bevorzugt.
|
Fulbright-Sommerprogramme in den USA 2025
|
Fulbright Germany organisiert im Sommer 2025 wieder vollfinanzierte Stipendienprogramme in Virginia und Maryland: für Studierenden eine tolle Gelegenheit, das amerikanische Campus-Leben kennenzulernen und dabei ihre interkulturellen Kompetenzen und Studienkenntnisse zu vertiefen!
Virginia Tech: Fulbright Sommerstudienprogramm “Leaders in Entrepreneurship“ University of Maryland, College Park: Fulbright Sommerstudienprogramm “Diversity Initiative“
Bewerbungsschluss ist jeweils der 5. März 2025. Textvorschläge für Ihre Ausschreibung und Hinweise zu unseren Social-Media-Kanälen finden Sie unten.
Mit freundlichen Grüßen Ihr Fulbright Germany Team Deutsch-Amerikanische Fulbright-Kommission Lützowufer 26 | D-10787 Berlin specialprograms@fulbright.de | www.fulbright.de
Für Bachelor-Studierende mit Migrationshintergrund an deutschen Universitäten und Fachhochschulen
Fulbright Sommerstudienprogramm in den USA: „Diversity Initiative” an der University of Maryland, College Park in Maryland vom 22. August bis 20. September 2025
Das vierwöchige Programm beinhaltet vier miteinander verknüpften Module zu den Themen „Intro to DEI and Cultural Awareness“, „Exploring Privileges and Microaggressions“, „Leadership“ und „Community Engagement“ und bietet den Teilnehmenden die Möglichkeit, sich intensiv mit Konzepten von Diversity, Equity, and Inclusion (DEI) auseinanderzusetzen Das akademische Programm wird ergänzt durch Exkursionen in der Metropolregion Washington, D.C. und Baltimore und im Austausch mit US-Studierenden und Lehrenden erhalten die Teilnehmenden Einblicke in die US-amerikanische Gesellschaft und Kultur. Ausführliche Informationen zum Stipendienprogramm finden Sie auf unserer Webseite. Bewerbungsschluss ist der 5. März 2025. Für Rückfragen steht Ihnen Lane Peterson unter diversityprograms@fulbright.de gerne zur Verfügung.
|
colluvio Chamber Music Academy + International Concert Tour 2025
|
********ENGLISH VERSION********
|
Dear Folkwang students,
The AStA Newsletter provides you with important and interesting news bundled up in one email.
|
Consultation Hours you can arrange them at any time by mailing us at asta@folkwang-uni.de. You can find our AStA coordinator Iris Pfleging on the Werden campus in room N 109. You can reach her by phone from Mondays to Thursdays between 10 a.m. and 1 p.m. (Tuesdays to Thursdays between 10 a.m. and 1 p.m. during semester breaks) on +49 (0) 201_4903-301.
|
Join in Our next AStA meeting will take place at the beginning of the new semester. We will keep you up to date. For a participation via zoom you can contact our public relations department by mail.
|
We wish you a great semester. Stay healthy. See you soon! ♥
|
All about studying: Vacancy in the AStA // AStA Event Newsletter // Help for students from Ukraine // Folkwang Blackboard
|
From the Health Department: Contact for health problems and prevention questions // Contact person of trust for stress, worries and emotional problems
|
Jobs: Vacancy in the AStA // Student Assistant for Culture, Audience and Enthusiasm (f:m:d) // Job advertisement Social Media Manager:in SHMF // Advertisements for internships: Mozartfest Würzburg // SHMF 2025 seasonal job advertisements // Vacancy for students in the online editorial team // Violin & piano players for Dreamlight Concerts // Artist support 2025 KFR // Concertmaster for chamber orchestra wanted
|
External: studiobühneköln: Festival Open Call // Start of applications for the Orchestra Academy Ski and Music 2025 // Fulbright Summer Programs in the USA 2025 // colluvio Chamber Music Academy + International Concert Tour 2025
|
Dear all, We currently have a exciting vacancy: The Health Department is the point of contact for questions relating to health. It ensures that all students study and start their careers in good health and organizes events together with exciting partners such as the TK or the AG Künstler:innengesundheit. Click your way in. We look forward to seeing you! 🧡
|
Hey Folks! You want to advertise an event? Send us all the details to asta-oeffentlichkeitsarbeit@folkwang-uni.de so that they end up on our mailing list. We send out our event newsletter “Folkwang – What’s up?” every two weeks so that you always have a plan of what’s on. The deadline for submissions is the Friday before the first and third Monday of the month. Your AStA 🧡
|
Help for students from Ukraine
|
For all those who want to help students from Ukraine but don’t know how to do it on their own and would like to network with other students from all over Germany to think about students from Ukraine and help them concretely: There is a group „STUDENTS FOR UKRAINE“ that deals with exactly these questions. Initiated by fzs (freier zusammenschluss der studierendenschaften): Telegram Link
|
On the Folkwang’s digital blackboard you will always find apartment ads, interesting items for sale or purchase, job ads, etc. Take a look here and post yourself.
|
If you have acute health problems, are looking for artist-specific doctors or therapists, or are interested in prevention,
|
If you are emotionally unwell, if you have a lot of stress and worries,
|
Dear all, there is an exciting vacancy in the AStA. Have a look at the newsletter above. There is an expense allowance. :-)
|
Student Assistant for Culture, Audience and Enthusiasm (f:m:d)
|
Are you active in Cologne’s cultural landscape, but don’t think the program and audience are diverse enough and keep recognizing barriers? Would you like to work on new and creative outreach concepts and establish collaborations between individual cultural players? Do you enjoy working in a team and want to get things rolling without knowing exactly where the journey will take you? Are you prepared to carry out research, criticize, talk to people and develop workshops?
For the establishment of an organizational structure and the conception of our audience development project “Studio Audience” at ArtAsyl e. V., we are looking for a research/student assistant with their own perspectives on culture and participation. The vacancy is aimed at students of humanities and cultural studies, in their Master’s or higher Bachelor’s semester. If you have studied rather slowly so far, this is not a problem for us; quite the opposite. We are open to diverse backgrounds.
We offer Significant involvement in the development and profiling of a new organizational structure Insight into the art and culture scene in Cologne and North Rhine-Westphalia, including behind the scenes Contact with players in the cultural scene, experts in the field of diversity management, cultural participation and awareness work The opportunity for personal development, learning and specialization Collegial collaboration in a young team, in a creative atmosphere Flexibility in working hours and home office A gross salary of €500-700 depending on the number of hours worked per week These soft skills are helpful for the job Curiosity and creativity Interest in cultural events Initiative and independence diligence flexibility This is your field of work You will support our program management in setting up a non-profit advisory office for audience development and diversification. This means you should be interested in new processes, but also be flexible for unfinished structures. You will help with the conception and implementation of workshops, conferences and pilot projects. This means that you should enjoy researching, communicating and critically scrutinizing, but also plan days where you only print out, file and shop. You will research projects, review research literature and conduct surveys. This means you should be a big fan of lists and enjoy interacting with people. You will support the team in editing the website, newsletter and social media. This means you should either already be familiar with website backends, mailing and design tools or be willing to familiarize yourself with them This position is for you if you are keen to get involved with your own ideas, drive and curiosity. You think for yourself, look for challenges and try out what you can’t do yet. Of course, making mistakes is also part of it. We are not looking for a ready-made specialist, but someone with a desire to learn and enjoy art and culture.
Apply by e-mail with your CV and a short letter of motivation (one PDF file) to anna.doebbelin@artasyl.de. Tell us about the cultural format (exhibition, concert or something completely different) that most recently inspired you and why. The application deadline is 31.01.2025. The earliest start date is 15.02.2025, later entry is possible by arrangement. This is a working student or mini-job position with a scope of 8-12 hours per week. Inclusion and integration are particularly important to us. Applications from people with diverse backgrounds are expressly welcomed! A big plus (but not a must) is knowledge of a non-European foreign language. Our office premises in Cologne city center are not barrier-free. Access is via a three-step staircase and the toilets are also not barrier-free. To the call for entries
|
Job advertisement Social Media Manager:in SHMF
|
Advertisements for internships: Mozartfest Würzburg
|
SHMF 2025 seasonal job advertisements
|
Vacancy for students in the online editorial team
|
Dear AStA team, We are looking for a student employee for our web editorial office (EG 3 TV-L) in the staff unit University Communication in part-time with 5 hours/week and limited until 31.12.2025. https://stellen.folkwang-uni.de/jobposting/662a1637727686157574c140f5fc09bb645cc66f I would be delighted if you could forward the invitation to potential interested parties, I need good support 😊 Merci and best regards Corinna Potysch
|
Violin & piano players for Dreamlight Concerts
|
Dear Ladies and Gentlemen,
My name is Can Demir, and I represent Dreamlight Labs, a live music entertainment company that organizes concerts all over Europe. Our main concert series, Dreamlight Concerts, presents the most beautiful tracks from various anime. We also perform music from series such as Arcane and Avatar – The Lord of the Elements. For upcoming events, we are looking for talented violin and piano players to join our team as freelancers. We offer the opportunity to participate in unique, professionally organized concerts that delight both musicians and our audience.
What we are looking for: * Violin and piano players who perform with passion and skill. * Artists who are flexible and open to participating in one or more events. What we offer: * An exciting platform for creative collaboration. * Fair remuneration (details in the first online meeting). Application: Please send your application to contact@dreamlight-labs.com. We ask for a short cover letter and an introduction video (approx. 30 seconds to one minute) in which you present yourself and your skills. We look forward to receiving numerous applications and to creating breathtaking concert moments together with you.
Kind regards, Can Demir Dreamlight Labs E-Mail: contact@dreamlight-labs.com Website: dreamlight-labs.com
|
Concertmaster for chamber orchestra wanted
|
Hello everyone, We, the Collegium Musicum Ratingen, are looking for a new concertmaster (violin) for our chamber orchestra. We are a pure string ensemble, set up as a club, rehearse weekly and give at least 2 concerts a year. Often also with professional soloists and wind players. The engagement would certainly also be of interest to students, as we would also be open to solo projects. Could you include our request in your newsletter? If you have any further questions, please do not hesitate to contact me by email or by phone at 015111813892. Thank you in advance for your support. Viele Grüße und eine gute Woche, Kirsten Wach
|
MUSICAL COMPETITION PRIZE ERIC SERRA
|
Hello Musician Friends, Hello to the German Conservatories and music schools,
As every year, the original music video clip competition will take place on September 12, 13, and 14, 2025 in Cavalaire, France, as part of the PASSION MEDITERRANEE Festival. It is the ERIC SERRA PRIZE. For those wishing to participate in this competition, it consists, as every year, of creating an original music on a 4-minute clip imposed on all candidates. All the information on this competition is on the site: www.lamerenmusique.com The opening of registrations will take place on May 1, 2025. The closing of registrations: August 15, 2025. You will find on the side : The required clip, the competition rules, the registration form, the jury. The five best original compositions on the imposed clip will be selected by a jury of musicians and professional film producers chaired by Eric SERRA. These five nominees will be invited during the festival on September 12, 13, and 14, 2025, all expenses paid in Cavalaire. They will present their compositions on September 12 on a podium equipped with a giant screen in front of a large audience in the presence of the Jury who will determine the final winner of the competition. On Saturday, September 13, Eric SERRA in person and Mr. Philippe Léonelli, Mayor of Cavalaire, in the presence of a large audience, will present the ERIC SERRA Grand Prize trophy and a check for 1000 Euros to the author of the best original composition. Last year we had about fifty candidates as well as many conservatories from all over Europe. The 2024 Eric SERRA Grand Prize was awarded to Damien CESBRON from the FRIBOURG Conservatory of Music in Switzerland. Musicians, come in large numbers to participate in this unique and original musical competition. The Festival committee sends you its best wishes for 2025. Christian PETRON, and Alexandra POMARET Organisation Festival Comitee prixericserra@gmail.com
|
studiobühneköln: Festival Open Call
|
Start of applications for the Orchestra Academy Ski and Music 2025
|
Dear musicians,
The time has come again: The next orchestra academy “Ski and Music” will take place in Melag (South Tyrol/Italy, on the Reschen Pass) from March 15-29, 2024. “Ski and Music” combines the development of a symphonic concert program with a winter sports vacation in South Tyrol. Under the direction of conductor Riley Court-Wood, the program this time includes: Carl Maria von Weber – Overture to the opera “Der Freischütz” Wolfgang Amadeus Mozart – Horn Concerto No. 3 in E flat major, KV 447 Robert Schumann – 3rd Symphony, “Rhenish”, op. 97 Soloist: Christiane Hultsch Mountain enthusiasts from university, college and amateur orchestras, music students and other experienced amateurs with sufficient instrumental and orchestral experience are invited to take part. Skiing is not a prerequisite for participation: musicians with an affinity for the mountains who do not ski at all or who want to learn to ski are also very welcome. The schedule: rehearsal and ski days alternate on a daily basis. On the ski days, many participants ski in the Schöneben ski area, while others prefer cross-country skiing, ski touring, sledging or hiking. A free ski course is offered for absolute beginners. The evenings offer space for games, yoga or chamber music. Traditionally, the trip also includes a day off, an evening in a mountain hut and the odd Feuerzangenbowle. At the end of the two weeks, we play two concerts in Glurns and Reschen. The participation fee for two weeks at the Orchestra Academy, including full board and accommodation, is €750-950 (depending on financial means), plus travel costs and any fees for ski passes and ski hire. If you are interested, you can find out more via Instagram (@skiundmusik) or our homepage www.skiundmusik.de. You can also find the registration form on our homepage; early registrations are preferred.
|
Fulbright Summer Programs in the USA 2025
|
Fulbright Germany is once again organizing fully funded scholarship programs in Virginia and Maryland in the summer of 2025: a great opportunity for students to get to know American campus life while deepening their intercultural skills and study knowledge!
Virginia Tech: Fulbright summer study program “Leaders in Entrepreneurship“ University of Maryland, College Park: Fulbright summer study program “Diversity Initiative“
The closing date for applications is March 5, 2025. You can find text suggestions for your call for applications and information on our social media channels below.
Kind regards Your Fulbright Germany Team Deutsch-Amerikanische Fulbright-Kommission Lützowufer 26 | D-10787 Berlin specialprograms@fulbright.de | www.fulbright.de
For Bachelor students with a migration background at German universities and universities of applied sciences
Fulbright Summer study program in the USA: „Diversity Initiative” an der University of Maryland, College Park in Maryland from August 22 to September 20, 2025
The four-week program includes four interlinked modules on “Intro to DEI and Cultural Awareness”, “Exploring Privileges and Microaggressions”, “Leadership” and “Community Engagement” and offers participants the opportunity to engage intensively with concepts of Diversity, Equity, and Inclusion (DEI). The academic program is complemented by excursions to the Washington, D.C. metropolitan region and Baltimore, and through exchange with US students and faculty, participants gain insights into US society and culture. Detailed information on the scholarship program can be found on our website. The application deadline is March 5, 2025. If you have any questions, please contact Lane Peterson by e-mail: diversityprograms@fulbright.de
|
colluvio Chamber Music Academy + International Concert Tour 2025
|
|